31.1.05

Kaunista ja hyvää, te jotka olette olemassa

Minä koitan tavallisesti muistuttaa itseäni siitä, etten provosoidu katkeroituneiden ja pahantahtoisten ihmisten harhaisesta tyhjänjauhannasta, mutta kun sellaista eteen osuu, tekee helposti mieli sanoa oma mielipiteensä asiasta, jos ei muuten niin tehdäkseen selvää pesäeroa. Jani jo oman sanansa tämän inspiroimana sanoi, ja niin kävi että minunkin tuli aika osallistua.

Olen kyllästymiseen asti saanut seurata ihmisten jakamista valmiisiin rooleihin sukupuolensa mukaan. Jos näin tekevät joskus pysähtyisivät ja todella tutustuisivat siihen miten ihminen toimii tai, tämän toivominen taitaa jo olla liikaa vaadittu, keskustelisivat jonkun heidän näkökulmastaan vastapuolen edustajan kanssa, he saisivat huomata shokeeraavan totuuden: ei ole olemassa kahta toisiaan vastaan sotivaa sukupuolta, on olemassa vain erilaisia ihmisiä, ja jokainen on erilainen kuin toinen, ja jokainen on ainutlaatuinen.

Tämä on se mitä tiedän. Ja kuitenkin sallin itseni toistuvasti vaikuttua nimenomaan naisten tavasta ajatella ja nähdä maailma. Minä, joka näen ihmiset persoonina, vapaina, jos he sitä haluavat, geneettisen sukupuolensa tuomasta ja sitä kautta yhteiskuntarakenteisiin opittavaksi imeytyneistä toimintamalleista, olen valmis nostamaan naiset sille jalustalle jolla miehet ovat aikojen alusta patsastelleet ja antaneet asioiden mennä pieleen.

Romantikko minussa taas puhuu. Antakaa sen elää, se on miellyttävin osa minua. Ojentaisin juuri nyt jollekin ruusun jos olisin kukkiin päin taipuvainen ihminen, vaan kun en. Eikä toisaalta ole ketään ojentamisetäisyydelläkään.

Ei kommentteja: